Facebook Shop: Er det værd at investere i?
Facebook er en uundværlig marketingkanal for mange danske forretninger. Deres annonceplatform fungerer upåklageligt, da der gives adgang til et bredt spektrum af forskellige værktøjer. Det forhindrer dem dog ikke i at udvide med nye funktioner. Og det har de igen gjort med det seneste skud på stammen: Facebook Shop.
Det medfører, at du kan importere dine produkter til din Facebook-side. Det er der ganske vist ikke noget nyt i, men med Facebook Shop kan du lade dine kunder betale direkte via Facebook-appen. Det er en funktion, der betyder, at de kan springe en del trin over, hvilket naturligvis vil resultere i en hævet konverteringsrate.
Er Facebook Shop værd at investere i?
Det er ikke alle, der mener, at det er værd at investere i Facebook Shop. Det er der op til flere grunde til. For mange er det dog et spørgsmål om, at de tror, at deres kunder vil være villige til at handle via Facebooks app. Det har dog allerede vist sig som en stor succes i USA, hvorfor det er et spørgsmål om tid, før danskerne også vænner sig til det.
Derfor skal der ikke herske tvivl om, at det godt kan betale sig at investere i at sætte Facebook Shop op. I og med, at det endnu ikke er tilgængeligt i Danmark, er det ikke muligt at sætte det op med det samme. Det er dog ikke noget, der ændrer på, at du kan gå i gang med at forberede dig, så du kan være en af de første.
Har du et ønske om at skabe yderligere omsætning via Facebook? I så fald er der ikke nogen grund til ikke at give dig i kast med Facebook Shop. Og hvem har ikke lyst til at opnå yderligere omsætning via deres sociale medier? Det er vist de færreste, der ikke har lyst til dette, da det er det, det handler i en forretning.
Få assistance fra et bureau til opsætning af Facebook Shop
Du kan finde et hav af forskellige bureauer, der har specialiseret sig i annoncering på Facebook. Derfor er det også et sådant bureau, som du skal have fat i, hvis du har i sinde at give dig i kast med at få opsat Facebook Shop. I og med, at du kan finde mange af sådanne bureauer, kan du også finde ét, der kan hjælpe netop dig.
Det er dog vigtigt, at du ikke overlade det til hvem som helst. Du skal nemlig sikre, at det er et bureau, der har stor erfaring med annoncering og marketing på Facebook. I denne sammenhæng skal du dog ikke tro, at du er begrænset, da der er mange bureauer, der kan bryste sig af dette.
At være blandt de første, der åbner op for Facebook Shop, kan nemt vise sig at være en fordel. Derved kan du nemlig få markedet for dig selv, da dine konkurrenter ikke har udbudt deres produkter på denne måde endnu. Det er ensbetydende med, at du ikke bør tøve med at være firstmover i denne sammenhæng.